Educaţie în Ctrl: Peste 70% dintre tineri recurg la educaţia online, în completarea celei clasice.

2

 

Peste 70% dintre tineri recurg la educația online, în completarea celei clasice. Explorăm motivele la Educație în Ctrl

 

31 martie 2016, Timişoara

În prezent, 74.5% dintre tineri declară că utilizează metode alternative de educație online, din dorinţa de a le completa pe cele clasice. Pentru a analiza rolul vlogging-ului și e-learningului ca metode alternative de educație, Estudent şi Ctrl-D în parteneriat cu Vlog-ul de Marți organizează în 8 aprilie, la Timişoara, conferința Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație.

În pregătirea conferinţei, echipa Educaţie în Ctrl a realizat un sondaj de opinie, cu scopul de a afla cât mai multe despre felul în care tinerii percep noile tendințe în educație. Vă prezentăm, în continuare, o selecţie a celor mai importante concluzii finale din cadrul acestuia.

 

De ce caută tinerii metodele alternative de educaţie?

Cheia tendinței spre educația cu instrumente online stă atât în accesibilitate cât și, mai ales, în nevoia tinerilor de a suplini cunoștințele și deprinderile pe care nu și le-au putut însuși din sursele clasice de învățare (fapt menționat de 74.5% dintre respondenți).

Întrebați ”Despre ce subiecte v-ar fi plăcut să înveți în școală, dar nu vi s-au predat?“, majoritatea tinerilor intervievați au menționat lacune ținând de educația practică pentru viață realizată în mod obișnuit nu doar în școală, ci și în familie: dezvoltarea personală (capacitatea de socializare, codul bunelor maniere, îndrumarea spre o carieră, managementul timpului etc.) și educația sexuală. Tinerii au mai menționat și educația financiară, dar și tematici teoretice precum designul și programarea.
Ascensiunea formelor alternative de educație: e-learningul și vlogging-ul

Peste 70% dintre tinerii intervievați declară că e-learningul îi ajută mult în viața personală și profesională de zi cu zi. Majoritatea respondenților (82.6%) spun că au urmat cel puțin un curs online, cele mai populare tematici fiind programarea, limbile străine pe care nu le-au studiat în școală, designul și marketingul. Tinerii spun că e-learningul îi ajută să descopere subiecte și abordări noi (77.7%), li se pare ușor de accesat și de urmărit (65.7%), e un mod de a-și personaliza experiența de învățare (47.79%), îi motivează să se autoperfecționeze (47.7%) și completează cu succes noțiunile însușite prin învățământul tradițional (45.7%).

Platformele clasice de cursuri online nu sunt singurele instrumente de e-learning pentru tineri, ei menționând că mai folosesc și YouTube, vlogurile, Wikipedia și forumurile. Dintre ei, 87.5% folosesc YouTube ca instrument de învățare, iar 70.4% urmăresc cel puțin un vlogger român și 53.2% – vloggeri străini. În privința vloggingului, mulți tineri sunt nu numai consumatori de media, ci și creatori: jumătate dintre ei spun că s-au gândit la a-și deschide un vlog propriu.

 

La studiu au luat parte aproximativ 400 de persoane, în majoritate din mediul urban, cu vârste cuprinse între 14 și 35 de ani.

 

Poate vlogging-ul să devină un instrument relevant pentru educaţie?

În căutarea unui răspuns la această întrebare, conferinţa Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație își propune o radiografiere a vlogging-ului din România împreună cu creatori de conținut video online, lideri de opinie și reprezentanți ai mediului academic.

Speakerii invitați să dezbată împreună cu participanții această temă sunt: Codin Sebastian Pop şi Ramona Cordoş (Creative Monkeyz), Anne-Marie Chelariu (Vlog-ul de Marţi), Alex Coteţ (Gaftoni) (Sector 7), Matei Psatta (Leo Burnett Group), Coralia Sulea (Conferenţiar Universitatea de Vest Timișoara – Departamentul Psihologie), Ştefan Szakal (antreprenor şi fondator Estudent), Monica Jitariuc (MSLGroup The Practice), Ionuț Bodonea (10Lucruri), Andrei Mihai Crăciun (Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, Media.EDU), Andrei Ungureanu (Coca-Cola) și Irina Anghel-Enescu (South Eastern European Private Equity and Venture Capital Association). Conferinţa va fi moderată de Claudiu Teohari – TEO, comediant şi gazda show-ului online Nimic Nou realizat de Sector 7.

Programul conferinței include trei paneluri de discuție în cadrul cărora se vor aborda următoarele subiecte: vlogging-ul în România ca formă de divertisment, e-learning și resurse online pentru educația alternativă și componenta educațională în vlogging. În încheierea evenimentului, va avea loc o dezbatere pe tema “Este vlogging-ul un instrument relevant pentru educație?”

 

Conferința Educație în Ctrl. Vlogging: de la divertisment la educație va avea loc vineri, 8 aprilie 2016, în sala Europa a Centrului Regional de Afaceri Timișoara (CRAFT). Mai multe detalii despre eveniment, speakeri şi înscriere puteţi afla de pe site-ul conferinţei: www.educaţieinctrl.ro

 

Partener principal: [e-spres-oh]

Parteneri: ZeList Monitor, Alt Club, Autonom Rent-a-Car, Ceva Dulce, Coca-Cola, Suppa Bar, Hotel Boavista, Banat Interlink.

Parteneri media: VICE România, Kiss FM, Akcees, Revista Altfel, Best Timişoara, Liga AC, OSUT, Radio România Timişoara, Romanian Copywriter, Studentie.ro, Cărtureşti, Edu News, IQads, IQool.

Estudent este o platformă de e-learning care oferă gratuit conținut exclusiv în limba română. Cursurile oferite sunt în format video, create de instructori de la cele mai importante instituții academice din țară.

 

Ctrl-D este o asociație creată pentru designeri, developeri, oameni de comunicare și publicitate, cu scopul de a le oferi resurse educative relevante, de a-i informa, promova și implica. Din 2011, Ctrl-D publică o revistă online, care reunește articole de specialitate și tutoriale dedicate pregătirii tinerilor din domeniile Design, Development și Digital.

 

Vlog-ul de Marți este un proiect început de Anne-Marie Chelariu în 2013. În cei 3 ani, a acumulat peste 111.000 de subscribers pe canalul de YouTube, peste 6 milioane de vizualizări, iar numărul acestora este într-o continuă creștere. Vlog-ul de Marți a avut și numeroase proiecte speciale, cum sunt Imnul Vloggerilor, colaborarea cu Disney, interviul Dove Cameron și campania globală #DearMe.

 

Persoana de contact:

Alexandra Palconi, Coordonator de eveniment Educație în Ctrl

E-mail: alexandra.palconi@ctrl-d.ro | Telefon: 0721532454

Articol postat în categoria Carieră.